א. פרשתנו פרשת חיי שרה, וברש"י שכולם היו שווים לטובה, ובאמת יש מקום להעיר בשמה של הפרשה המספרת על פטירתה של שרה אימנו, נקראת דווקא חיי שרה, ולכאורה הייתה צריכה להיקרא על שם הפטירה וההסתלקות של שרה אימנו ולא על שם חייה.
וביאור הדבר כי כמו שכבר ידענו חיים אין פירושם מה שהאדם בפועל מוגדר כחי ונושם, כל אלו הכוחות שניתנו לו על מנת לקיים ייעודו ותפקידו בעולם הזה, חיים הוא מה שעושים ופועלים בכוח החיים אותם קיבלנו מהקב"ה, יכול אדם לחיות מאה שנים ובסוף כשיעלה לעולם האמת יגלה כי חי רק שנים בודדות, הקב"ה נותן לאדם חיים בכדי שיפעל באותם החיים יקיים את תפקידו בעולם הזה, וזהו הפירוש ויהיו חיי שרה, שהיו שנותיה מלאים כולם וכמו שמבאר רש"י כולן שווין לטובה, שרה אימנו חייתה את כל חייה בשלמות, כל יום מילאה בו את תפקידה בקיום רצון השם יתברך, ואם כן לא מיתה יש, אלא שלימות של חייה.
ב. ויש להוסיף עוד מעט להעמיק מבט בדבר, שהנה אדם בחייו עובר הרבה מצבים ממצבים שונים יש מצבי עליה ויש מצבי קושי ויש מצבים של נפילה ומשבר, והנה כשאדם במהלך ברור ומוגדר הרי שיודע מה מוטל עליו ומה תפקידו, יש לו סדר יום או דרך מסוימת איך לפעול ומה לעשות, אמנם יש זמנים שאדם נופל וקצת מאבד מדרכו ובשעה ובמצב כזה לפעמים נראה לו לאדם שהדרך אינה סלולה לפניו, ואינו יודע מהו תפקידיו בזמן כזה ומה בכלל שייך שיפעל ויעשה
אמנם עלינו לדעת שזהו כוחה של תורתנו הקדושה, שאין מציאות או זמן בה דבר ששייך בו לומר כי פנוי הוא מתורתינו הקדושה זמן בלי תפקיד זמן בו לא ייתכן שהאדם יהיה שייך בעשות רצון השם, גם אם חלילה נפל האדם חטא או רחק, בכל עת ובכל מצב ובכל מציאות שבו נמצא האדם תורתנו הקדושה תורת חיים מאירה לו לאדם לפי מצבו ומציאותו העכשווית, הן בזמני שמחה והן בזמני אבל, במצבי עליה או חלילה נפילה, אין זמן שאין בו רצון השם לקיים, זו כוח של תורתנו הקדושה תורת חיים בעל ובכל מצב יש לאדם חיות לינוק לקבל ולפעל על פי ומכוח תורתינו הקדושה.
והוא אשר שמענו מכבוד מורנו ורבנו מרן המשגיח זיע"א בפרשה בראשית כ"א י"ג "ותלך ותתע" וברש"י מכאן שחזרה לגילולי בית אביה, והקשה מרן המשגיח זיע"א היכן ראה רש"י ממה שטעתה במדבר ששבה לגילולי בית אביה ולע"ז, וביאר המשגיח כי ביהודי אין מציאות של טעות כי אם אני במצב הזה הרי יש רצון השם שרוצה ממני במצב שלי עכשיו, אין זמן המוגדר כטעות בכל זמן יש את התפקיד שלו ואת מה שהשם יתברך רוצה ממני עכשיו, אמת לפעמים לוקח זמן למצוא לדעת להבין מהו רצון השם במצב שנוצר, אבל אם הגר הגיעה למצב של טעות בעצם, מכאן ששבה לגילולי בית אביה.
[ואולי יש להמתיק הדברים שזהו כוונת רבי נחמן מברסלב אין ייאוש בעולם כלל, אין הכוונה שאין לנו להתייאש, אלא שאין מציאות כזו, הקב"ה בעולמו שברא לא ברא מציאות ששמה ייאוש, יש כל מיני מציאויות ומצבים, אבל ייאוש אינו קיים כלל בעולם הזה, אין בעולם הזה מציאות ששמה ייאוש, מציאות שאין כבר מוצא ופתרון, אין כזו מציאות בעולם, ודו"ק]
ג. וחיזוק גדול ייקח האדם לעצמו בכל זמן ובכל עת, כי תמיד רצונו יתברך שנתקרב אליו, והוא יתברך בראנו באופן זה שלא כל הזמנים ומציאותם שווה, והוא יודע יצרנו ותמיד פתוחה ידו, וגם אדם המרגיש חלילה רחוק, אבל תמיד יש דבר מה אותו יכו לקיים, לברך ברכה, לתת הרגשה טובה לבני ביתו וידידיו, וכן אדם החפץ להיכנס בשערי אור תורתנו הקדושה, ולפעמים מרגיש רחוק מכל שייכות, אבל שייקח לעצמו פסוק אחד או משנה אחת אותם יודע ובהם שייך, וכך לאט יכניס אור תורה בליבו, והלוואי ונזכה כל אחד לפום דרגתו ומציאותו להתחבר באור תורתינו הקדושה כי היא חיינו ואורך ימינו בזה ובבא.