הקטסטרופה בתחבורה הציבורית במבשרת: חברת אפיקים מזמינה את חברי המועצה לקיים דיון דחוף למציאת פתרונות מידיים

זו תקופה ארוכה, שתושבי מבשרת והסביבה, מלינים על התחבורה הציבורית במועצה.

מפניות ועדויות שהגיעו למערכת "מבשרת שלנו" עולות לכאורה טענות על תכנון קווים שלא תואמים לצרכי התושבים.

"עוד שבוע נפתחת שנת הלימודים ואנחנו לא יודעים מה לעשות, תלמידים יצטרכו לחכות המון זמן בשרב או בגשם כי האוטובוסים תמיד עמוסים" מספרת לנו מ' שילדיה לומדים בבי"ס על יסודי בירושלים. "גם עובדי המדינה שעובדים בקרית הממשלה וצריכים לצאת מביתם שבקסטל, לוקח להם לפחות שעה נסיעה בכדי להגיע עקב העומס בנוסף לכך שהזמנים המפורסמים באפליקציה לא תואמים את המציאות"  ומוסיפה "דוגמא לתכנון שאינו תואם את המציאות הוא קו 159 שנועד לעובדי המדינה שמסלולו לא מעודכן ועושה סיבוב ארוך ולא יעיל, כשהעובדים כבר מזמן לא גרים בגבעת שאול וזו, רק דוגמא אחת".

 

שרה מספרת לנו: "הילדים שלי סובלים כל שנה מחדש מבעיות איחורים קשות בגלל חוסר תכנון בתחבורה הציבורית. אני אישית, פספסתי תורים עקב כך. חכיתי 3/4 שעה ולפי האפליקציה היו אומרים להגיע 3 אוטובוסים בזמן הזה ולא עבר אפילו 1. אנחנו מרגישים שאין לנו מענה ומודאגים מאוד מפתיחת שנת הלימודים"

פנינו לחברת אפיקים כדי לקבל מענה ומתגובת החברה עולה כי הם מודעים לבעיות הרבות וכבר, חותרים לפתרון במלוא המרץ לתיקון מיידי וקוראים לתושבים ולחברי המועצה לקיים דיון ולפתוח וערוץ ישיר כדי לתת מענה מהיר לתושבים.

תגובת החברה כדלהלן:

"שי מלכה, סמנכ"ל השירות בחברת אלקטרה אפיקים, מוסר בתגובה:

"עיקר הטענות שעלו מפניית 'מבשרת שלנו' מוכרות והינם  בטיפול יחד עם משרד התחבורה, תוכנית אב לתחבורה והמועצה המקומית.

הגורמים לטענות השונות נוגעות לתחומים רבים בהם שירות, תפעול ותכנון.

תחום השירות  מצוי בסמכותנו ומאז שחברת אלקטרה אפיקים רכשה את חברת אגד תעבורה אנו פועלים רבות ומשקיעים מאמצים ואמצעים רבים במטרה לשפר את השירות באזורי הפעילות של החברה, בדגש על רמת השירות במבשרת ציון. בתוך כך, הצטיידה החברה בעשרות אוטובוסים עירוניים חדשים בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, שצפויים לשפר את חוויית הנסיעה. במקביל, אנו פועלים נמרצות לגיוס נהגים נוספים מאיזור הפעילות על מנת לענות על חלק מהטענות שעלו בנושא השירות.

הגורם התפעולי, נובע בשל ההחלטה לסגור את חניון בנייני האומה ולהעביר את המוקד התפעולי המרכזי של החברה לחניון עטרות, המרוחק  מתחנות המוצא והיעד של קווי השירות המשרתים את היישוב אשר מטבע הדברים גורם לשיבושים בלוחות הזמנים. גם סוגיית זו מטופלת במרץ מול הגורמים הרלוונטיים במשרד התחבורה.

הגורם התכנוני נובע מחוסר התאמה בין תכנון קווי השירות ההיסטוריים לבין התפתחות היישוב במובן הגיאוגרפי וכנראה גם בצורכי התושבים. בתחום זה אנו יכולים לבשר כי נעשתה עבודת מטה יסודית לתכנון מחדש של קווי השירות ביישוב אשר תביא לידי ביטוי פריסה מתקדמת של קווי שירות מהירים, מתקדמים ותדירים לצד מענה לצרכים העדכניים של תושבי הישוב. התוכנית תושלם ותיושם  עם ההקצאה הנדרשת של  תשתיות למסוף תחבורה בישוב, שאנו מקווים כי תתרחש בקרוב.

אדגיש כי אנו קשובים לטענות העולות ברשתות החברתיות ולמרות האמור, נשמח למפגש מיידי עם נציגי התושבים וגורמי המועצה על מנת לפתוח ערוץ ישיר במטרה להביא לשיפור בטווח המיידי ולשתף לגבי התכניות לשיפור בטווח הארוך".

שי מלכה | סמנכ"ל שירות אפיקים

התושבים שסובלים תקופה ארוכה לכאורה ללא פתרון יעיל בנושא, מעוניינים לפתור את הסאגה בכל דרך, הן לציבור העובדים והן לילדים והתלמידים, ומחכים לשיתוף פעולה של המועצה טרם פתיחת שנת הלימודים.

 

מהמועצה טרם נמסרה תגובה. נמשיך לעדכן ככל שניתן.

 

צילום: דוברות אפיקים

4 Responses

  1. הבת שלי כול יום ממתינה שעה לאוטובוס מהחטיבה למרכז הקסטל אוטובוסים חולפים על פניה ולא עוצרים מיותר לציין כי כול יום זה קורה בכול ימות השנה ימים קרים מאוד וחמים חייבים שינוי !

  2. הגיע הזמן לטפל במצב עגום של שירות תחבורה ציבורית איומה ביותר. ואין למי להתלונן. בעיקר סובלים המבוגרים וילדים שחייבת תחבורה מסודרת. שיוצאת בזמן הרשום .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תמונה של מבשרת שלי

מבשרת שלי