א. בשבת שלפני פורים, הנקראת "שבת זכור", מוציאים 2 ספרי תורה, בראשון קוראים בפ"ש, ובשני קוראים בפרשת כי תצא: "זכור את אשר עשה לך עמלק". (הטעם כתב רש"י במסכת מגילה להסמיך מעשה המן למעשה עמלק) ולדעת רוב הפוסקים קריאת פרשת זכור היא מצות עשה מן התורה, ומכיוון שההלכה רווחת בידינו שמצוות צריכות כוונה, לכן יש לרב או לש"צ לעורר את דעת הקהל לפני קריאת המפטיר בספר תורה, ולהודיעם שיכוונו לצאת ידי חובת מצוות זכירת עמלק ולמחותו, שהיא מן התורה, ושגם הוא מכוון להוציא את השומעים ידי חובתן.
ב. יש אומרים, שגם נשים צריכות לבוא לעזרת נשים בשבת זכור כדי לשמוע קריאת פרשת זכור, הואיל ומן התורה אין זמן קבוע למצות זכירת מעשה עמלק, ויש אומרים שהואיל ועיקר מצות זכירת עמלק אינה אלא כדי לבוא לידי מעשה, דהיינו להילחם בעמלק ולמחותו, מלחמה בפועל ונשים לאו בנות מלחמה הן, לכן פטורות הנשים מקריאה ומשמיעת פרשת זכור, אע"פ שהנשים שמקלות בזה יש להן על מה שיסמכו, מכל מקום המחמירות לבוא לבית כנסת לצאת ידי חובת קריאת פרשת זכור אליבא דכולי עלמא תבוא עליהן ברכה.
ומותר להוציא ספר תורה במיוחד לנשים בשעות שלאחר התפילה על מנת לקרוא להן פרשת זכור, בלי ברכה.
שבת שלום ומבורך
הרב שלמה בן עזרא