אזכרה במלאות שנתיים לפטירתו של הצדיק רבי יעקב סבאג זצוק"ל במבשרת

בשבוע האחרון ציינו במבשרת שנתיים לפטירתו של הצדיק רבי יעקב סבאג זצוק"ל. האזכרה התקיימה בבית המדרש "כנסת ישראל" במבשרת ציון. לרגל יום פטירת הצדיק ר' יעקב סבאג זצ"ל כ"ד בשבט, נביא מעט מפרפראותיו ומפעליו למען נתחזק ונלמד מדרכיו הנעימים. 

בנו ממשיך דרכו תושב מבשרת, ר' אברהם סבאג קיים את טקס האזכרה ברוב עם בבית המדרש שע"י מוסדות "כנסת ישראל" במבשרת.

רבנים וציבור רב כיבדו את המעמד, ונשאו דברי תורה והספד לעילוי נשמתו.

רבי שלמה בן עזרא שליט"א רבה של מבשרת, ספד לרבי יעקב זצוק"ל. כמו כן נשאו דברים הרה"ג ר' יעקב קניג ראש מוסדות כנסת ישראל, בנו וממשיך דרכו של רבי יעקב יבדלח"ט רבי יחיאל סבאג שליט"א ראש מוסדות "מדרש אליהו", וכן, רבי שמעון אבוחצירא בנו של ה"בבא חאקי" זצוק"ל.

 

רבי שלמה בן עזרא שליט"א

 

ר' יעקב קניג ראש מוסדות "כנסת ישראל" במבשרת

 

 

רבי שמעון אבוחצירא שליט"א ורבי יחיאל סבאג שליט"א

 

רבי יעקב זצוק"ל בשיח סוד עם אריה דרעי

 

ר' יעקב סבאג נולד בשנת התרצ"ו בעיר ז'ורף שבתפילאלת ונקרא על שם סביו תלמיד האביר יעקב, גדל על ברכי אביו ודבק בו בכל מפעליו והתעלה בקדושה ובמידות ולמד תורה בקדושה, והיה מחזיק תורה וטהרה במסירות נפש גדולה, ולמד מלאכת הסת"ם וקיבל הסמכה מהבבא מאיר זצ"ל, וכן בכל מקצועות הקודש הצטיין בהם וגילה בקיאות נפלאה, והכל היה עושה בהצנעה וענוה.

 

בצעירותו חינכו אביו לחזור על תלמודו בכל אשר ילמד עד שיהיה שגור על לשונו, באומרו "שבהתחלה זה קשה, אך אם תחזור שוב ושוב כבר תתרגל", וכך זכה שעד יומו האחרון אף שעבר יסורים גדולים, ולקה בזיכרונו, היה בקיא בפסוקי התורה בעל פה עם טעמיהם.

ר' יעקב מאוד נזהר בכבוד הבריות, ובכל מאודו היה מתרחק שמא יצער יהודי בכל אופן שיהיה, עד כדי שלא היה מסכים שאנשים ימתינו לו עד שיסיים את עסקיו, שלא רצה שיצטערו בזמן ההמתנה, ועליו נאמר "נח למקום ונח לבריות", ובהסתכלות מעמיקה היה בוחן את היהודי שנמצא לפניו מה באמת כואב לו, ומה הוא מרגיש באותה העת.

 

זכותו תגן עלינו אמן

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *