בעקבות החשד להתעללות בגן במבשרת והשעיית הסייעות, הדס חכימי מ"שומרת הטף" במסר להורים

בשבועות האחרונים, הושעו מגן במבשרת, 2 סייעות שהתרבו חשדות נגדן על כך שהתעללו בילדים באחד הגנים במבשרת. החשדות התעוררו אצל ההורים שיצרו קשר עם הדס חכימי שהקימה ומפעילה את מיזם "שומרת הטף" – מיזם שבאמצעותו יכולים הורים שיש להם חשדות נגד אנשי צוות, לבצע האזנות ולהתחקות אחר הנעשה בגן או במעון בו שוהים ילדיהם. המיזם פועל בכל רחבי הארץ, היכן שנדרש, וחכימי מעניקה מנסיונה הרב ידע וכלים להורים, איך להתנהל במצבים כאלו.

לאחרונה, עלו באחד הגנים במבשרת מספר תהיות בנוגע להתנהלות אנשי הצוות. בשיחה ל"מבשרת שלנו: מספרת חכימי כי מספר הורים פנו אליה, כי קיימת תופעה נרחבת של ריגרסיה בקרב הכיתה בו נמצאים ילדיהם, ריגרסיה שמתבטאת בהרטבת לילה בעיקר. "נתתי להם מכשירי האזנה וסיכמנו שנעמוד בקשר" מספרת חכימי והתוצאה לא אחרה לבוא.

"לאחר מספר ימים, הוצאנו הקלטות בהן ניתן היה לשמוע ולהבין שההתנהגות של אנשי הצוות לא עולה בקנה אחד עם דרך החינוך המקובלת ואף קיים חשד לאלימות פיזית."

לאחר שהנושא התעורר, הוגשה פניה למועצת מבשרת והן הושעו מעבודתן עד להודעה חדשה.

חשוב לי להדגיש להורים מספר דברים חשובים אומרת לנו הדס חכימי:

  • מחקרים פסיכולוגים מעידים, שלילדים עד גיל 10, יש תלות בדמות המרכזית בחייו, כך שגם אם רע לו איתו, הוא יעדיף להישאר איתו ולא להחליף אותו במישהו שהוא לא מכיר ולכן הם לא ירצו להחליף את אותה דמות.
  • עוד משהו שהורים רבים אומרים לי זה, ש"הילד שלי וורבלי ואני לא חושש/ת ממקרים כאלה ולא צריך להכניס מכשיר הקלטה" אז חשוב לי להבהיר שזו טעות! הילד בטוח שההורה יודע בדיוק מה קורה בגן כי אבא או אמא שמים אותי שם אז זה בסדר או שזה ידוע ולכן הוא לא יספר למרות שהוא באמת וורבלי.
  • גם כשילד בא ומספר ומתחיל לשתף, היכולת שלו להעביר את מה שהוא עובר היא מאוד מצומצמת. הוא יכול לבוא ולהגיד צעקו עליי אבל לא להסביר את ההשלכות, כמה הוא פחד באותו רגע וכמה זה השפיע על הנפש שלו, מה עוד, שזה מאוד אינדיבדואלי ומשתנה מאדם אחד לשני כי הרבה הורים גם צועקים בבית, ולילד קשה להבחין איפה עובר הגבול.
  • הורים ששומעים את ההקלטות, נוטים להסביר את אותו איש צוות ולגונן עליו; "צריך להכיר אותה ההקלטה נשמעת גרועה אבל היא בן אדם מקסים ובמציאות זה לא כזה גרועה היא אישה נהדרת" ואני אומרת, דווקא בגלל שאתם מכירים את אותו איש צוות ואני או כל בן אדם אחר שהוא נייטרלי לא, כי דווקא בגלל שלא מכירים, קל יותר לאבחן את התופעה בצורה מקצועית ו"נטולת רעשים" ודעות קדומות חיוביות באשר הן יהיו.
  • צריך לדעת שהתופעה רחבה והיא לא רק במבשרת ציון. ובכל הארץ מעסיקים סייעות ללא בדיקה, לא מקצועית ולא פסיכולוגית ואין לדעת עם מי הילד שלנו נמצא רוב שעות היום, וכל אחת מתקבלת. וכשחושפים בפניהן את ההקלטות הן מתנצלות בטענה שעבר עליהם יום קשה או תקופה קשה בבית, ואותנו ההורים זה לא מעניין, זה לא צריך ליפול על הילדים שלנו.
  • חשוב לדעת, נתקלתי בהרבה מקרים, שבאים ומתלוננים בפניי העירייה או מחלקת הגנים על סייעת או גננת, הם משעים אותה, אבל מעבירים אותה בשקט לגן אחר כי הם לא רוצים לפטר אותן וחשוב לשים לב ולבדוק את זה ולהיות ערניים.

שנשמע בשורות טובות

 

 

Freepik

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *