40 קטגוריות ובהן למעלה מ-180 מוצרים (מותגים מובילים ומותגים מתחרים כולל המותג הפרטי), נבדקו על ידי משרד הכלכלה והתעשייה והושוו לקראת חג השבועות. הבדיקה, אשר התבצעה ביום שני ה-27.5.24, התבססה על נתוני מחירים עבור השבוע שבין ה-19.5-25.5.
קטגוריות הצריכה והמוצרים שנבדקו הן ממגוון רחב של קטגוריות המזוהות עם חג השבועות, ובראשן מוצרי חלב, ירקות קפואים, מוצרי בצק קפוא, פסטות, שמנים ועוד. בדיקה זו תספק לצרכנים מידע אודות פערי המחירים בין המותגים השונים.
משרד הכלכלה מפרסם, שישנו פער של 69% אחוזים בין סל מוצרי המותג המוביל לבין סל המוצרים התחליפיים, בחלק מהמוצרים נמצא פער של יותר מ-300% בין מחיר המותג המוביל ובין מחיר מוצר תחליפי- פער של 36% בין הרשת היקרה ביותר לרשת הזולה ביותר עבור סל המוצרים שנבדקו.
להלן דוגמאות לפערי מחירים הגדולים ביותר בין המותג המוביל למותג הזול:
למוצרים נוספים לחצו כאן
לגרף המלא לחצו כאן
להשוואה בין המותגים לחצו כאן